Ledig tjänst

Logistiker till ateljé Lyktan i Åhus

För dig som är lösningsfokuserad, trivs i ett högt tempo och som tar dig an dina uppgifter med stort engagemang erbjuder vi en tjänst inom logistik/inköp på välrenommerade ateljé Lyktan.

Du har ett övergripande ansvar för avrop och planering för en del av bolagets produkter. Dina arbetsuppgifter utgörs av avrop efter behov i MPS-system, produktionsplanering efter behov av olika tillverkningsprocesser samt att supportera innesälj och sales support med leveranstider. Du kommer också att arbeta med systemvård av inköpta och egentillverkade produkter. Vidare ingår att upprätthålla, vårda och följa upp leverantörskontakter. Dina arbetsuppgifter utförs i ett högt tempo där du varje dag gör nya prioriteringar och hittar effektiva lösningar för att säkerställa bästa flöde gentemot produktion och en hög servicenivå mot säljorganisationen.

Vi söker dig som från tidigare roll har erfarenhet av produktionsplanering och förståelse för produktionsverksamheten. Meriterande för tjänsten är en relevant utbildning. Att du har en mycket god datavana med erfarenhet av att arbeta i affärssystem och Officepaketet är en förutsättning för att lyckas i tjänsten. Likaså kräver vi goda kunskaper i engelska i tal såväl som skrift.

Som person är du mån om att hålla en hög servicegrad externt och internt. Du är driven, nyfiken och skapar dig en övergripande förståelse för verksamheten och dess flöde. Att prioritera, anpassa dig efter rådande förutsättningar och vara kreativ i ditt sätt att lösa uppkomna problem och uppgifter är också av vikt för oss. Du är engagerad och ambitiös i de uppgifter du tar dig an och din förmåga att skapa ordning och struktur i ett högt arbetstempo är mycket god. Vidare hoppas vi att du är en glad och omtänksam kollega som trivs i ett öppet och engagerat klimat.

Våra värderingar: Kundfokus - Ansvar - Förbättringar

I denna rekrytering samarbetar ateljé Lyktan med Maxkompetens. Har du frågor och funderingar så kontakta Alexandra Ivstam på 044-7814482 eller alexandra.ivstam@maxkompetens.se alt. Therese Hulte på 044-7814480 eller therese.hulte@maxkompetens.se

För att söka tjänsten följer du länken:

Sista ansökningsdag är den 20 augusti 2017.